Adreno Loading

در حال بارگذاری

بازی دترویت: بیکام هیومن

چگونه داستان بازی Detroit: Become Human تا این حد تاثیرگذار شد؟

account_circleبهنام بختیاری
date_range۱۴۰۰/۰۳/۱۲ - ۱۰:۲۶ | بروزرسانی در ۱۴۰۰/۰۳/۱۶ - ۱۷:۰۲
list_altدسته‌بندی: مقالات

در چند سال گذشته ساخت و استفاده از هوش مصنوعی و ربات ها در زندگی ما رونق گرفته است و شاید این دید را داشته باشیم که در سال های آینده نیز این موضوع پررنگ خواهد شد. اما از طرفی دیگر همیشه یک سری نگرانی وجود دارد که ربات ها جایگزین انسان شوند. این جایگزینی می تواند در تمام زمینه ها باشد تا جایی که شاید بتوان گفت ربات های ساخته شده به دست انسان جایگزین آن ها شوند.


اما در اینجا یکسری علامت سوال برای ما وجود دارد اینکه اگر ربات ها جایگزین انسان شوند صرفا یک جسم جایگزین شده هستند که از یکسری دستورات از پیش نوشته شده پیروی می کنند؟ و بیشترین سوالی که ایجاد می شود این است که ربات ها می توانند احساسات عواطف انسانی را درک کنند و یا خود دارای آن باشند یا خیر؟

 

جایگزینی ربات ها بجای انسان ها

 

در این میان شاید یک بازی بتواند پاسخ این سوالات را برای شما داشته باشد. بازی دیترویت که کارگردانی آن را دیوید کیج معروف بر عهده داشت، یک شاهکار به تمام معنا در این زمینه می باشد. یک بازی که می توان گفت مانند فیلم می تواند جزییات بسیاری را به ما نشان دهد.


داستان بازی Detroit: Become Human به حدی تاثیرگذار است که می توان آن را در حد یک فیلم دانست. با توجه به اینکه در بازی نیز قسمت هایی از داستان نمایش داده می شود و در میان آن ها ماموریت هایی به شما محول می شود تا آن ها را انجام دهید. داستان بر پایه تصمیمات شما پیش می رود و شاید در انتها نتیجه چندان خوبی از آن به دست نیاورید. درست در همین جاست که شما شگفت زده خواهید شد زیرا نتیجه تصمیمات خود را در طول بازی مشاهده خواهید نمود.


با این اوصاف می توان گفت داستان بازی Detroit: Become Human بسیار فوق العاده است و مانند یک زندگی روزمره و واقعی است که در انتها می توانید نتیجه آن را مشاهده نمایید.

 

یک بازی جذاب راجب جایگزینی ربات ها با انسان ها

 

داستان بازی Detroit: Become Human


نحوه روایت بازی از جمله عواملی بود که توانست موفقیت بازی را تضمین نماید. در نظر بسیاری از افراد داستان بازی Detroit: Become Human مربوط به یک بازی نیست بلکه در واقع یک فیلم است که در میان فیلم وظایفی به شما محول می شود. همچنین در طول بازی مجبورید یک سری از انتخاب ها را انجام دهید.


در واقع موضوع این است که می توان بازی هایی نظیر دیترویت را یک سبک جدید از بازی دانست که  ترکیبی از فیلم و گیم هستند و می توانند تاثیر بیشتری بر مخاطب بگذارند.


به نمایش آمیخته کات سین‌ها و گیم ‌پلی و سینماتیک‌ های تعاملی اصطلاحا کیو تی ‌ای (QTE) می‌گویند. دیوید کیج نیز در بازی از این نوع روایت استفاده کرده است. زمانی که شما قسمت های بیشتری از بازی را به شکل فیلم بینید باعث می شود که به صورت کامل داستان را حس کنید و احساسات کاراکتر را بیشتر لمس نمایید. در این صورت می توانید در یک محیط مجازی زندگی کنید و طبق آن محیط پیش بروید.

 

داستان بازی دترویت: بیکام هیومن

 

قسمت جالب دیگر داستان بازی دترویت بیکام هیومن نوع تصمیماتی ست که در بازی می گیرید و آن ها را انجام می دهید. هر تصمیم کوچک و بزرگ می تواند تاثیرات بسیاری را بر روی داستان بازی بگذارد. حتی می تواند مسیر شما را به صورت کامل تغییر دهد و این دقیقا یک نمونه شبیه سازی شده از زندگی روتین و هر روزه ما انسان ها است.


تصمیمات در داستان بازی Detroit: Become Human دارای دو نوع اثر کوتاه مدت و بلند مدت در بازی هستند. تاثیر کوتاه مدت را می توانید در همان لحظه ببینید. اما تاثیر بلند مدت آن را در طول بازی و مراحلی که در پیش دارید، ببینید و یا شاید در پایان بازی شاهد آن ها باشید. به طور مثال اگر تصمیم درباره کاراکترهای کارا و آلیس بگیریم می توان آن را جزئی از تاثیرات بلند مدت در بازی دانست. اما اگر در همان لحظه با لوثر مکالمه ای داشته باشیم تاثیر آن را در همان موقع می بینیم که جزء تاثیرات کوتاه مدت است.

 

تصمیمات در بازی

 

البته باید این موضوع را در نظر داشت که بازی دارای بالانس خوبی نیست. زیرا بسیاری از کاربران در نهایت یک پایان مشابه را تجربه کرده اند و این موضوع نشان می دهد که بازی دارای بالانس خوبی نیست. در واقع برای تعداد بسیاری از تصمیمات در داستان بازی Detroit: Become Human  یک پایان مشخص طراحی شده است.


بازی دیترویت یک ادونچر و یا همان ماجراجویی عالی است. شما گشت و گذارهای بسیاری را می توانید تجربه کنید و یا اینکه سبک های مختلفی را در بازی ببینید و هیچ محدودیتی برای شما وجود نخواهد داشت.

 

بالانس در بازی

 

فضاسازی بازی دیترویت


فضاسازی بازی با توجه به این که در سال 2018 ساخته شده بسیار عالی و کامل است. گیم برای ویندوز و پلی استیشن 4 منتشر شده است. اگر با کنسول پلی استیشن این بازی را تجربه می کنید می ‌دانید که با استفاده از تاچ‌ پد دوال شاک می توانید حس های واقعی تری را تجربه نمایید.


فضاسازی بازی با استفاده از نشانه‌ هایی که از تلویزیون، تابلوها، مجله‌ها و غیره می ‌گیریم انجام شده است. همه ی این موارد نشانه‌ هایی هستند که بازی را برای افراد ماجراجو و کنجکاو زیبا می ‌کنند. در واقع این روش را داستان گویی محیطی می نامند به این صورت که بدون بیان مستقیم داستان بازی دترویت بیکام هیومن، کاربر باید با استفاده از محیط و نشانه های بازی، داستان آن را متوجه شود.

 

فضاسازی بازی در دترویت

 

داستان گویی محیطی یکی از تفاوت های گیم با فیلم است. در فیلم و محیط سینمایی باید همه چیز به صورت واضح بیان شود و همه چیز طبق فیلمنامه باشد و هیچ چیزی خارج از آن انجام نمی شود. اما در بازی شما می توانید آزادانه کاراکتر خود را بر هر سمت و سویی که می خواهید ببرید. قسمت های زیادی از بازی را کشف کنید. ممکن است در این راه به معماهایی برخورد کنید که با اندکی فکر و تکنیک های خاص معما را حل کنید تا به نتیجه و پایان کار برسید.


حال در این جا به بیان احساسات بازی می رسیم. بسیاری از ما تصور داریم که ربات ها، ماشین هایی بی روح و احساس هستند که تنها بر اساس کدهای نوشته شده عمل می کنند. اما داستان بازی Detroit: Become Human این موضوع را جور دیگری روایت می کند.


ربات ها در این بازی حس عشق و دوست داشتن را تجربه می کنند، حتی احساس مادر بودن را. در بازی یک کودک را می بینید که می تواند احساس عشق و دوستی فراوانی را به دیگران داشته باشد و در نهایت متوجه می شوید که این فرد ربات است و نه یک انسان.


البته برخی داستان بازی Detroit: Become Human را به دیدگاه های روانشناختی در جامعه نسبت داده اند که شهروندهای درجه 2 دارای زندگی معمولی هستند و به دلایل مختلف مانند یک ربات شده اند.

 

داستان گویی در بازی

 

در بازی زمانی که می خواهند اجازه دهند ربات ها آزادانه در جامعه باشند بسیاری از انسان ها از این موضوع می ترسند و با آن مقابله می کنند. اما در واقع دلیل ترس انسان ها از خودشان است زیرا نمی توانند عواطف و احساسات خود را مانند سابق داشته باشند و غرق زندگی ماشینی شده اند.


در تاریخ زندگی انسان وقایع بسیاری رخ داده مانند تبعیض نژادی، انقلاب، بردگی، جامعه شناسی هویت و غیره که تمام این ها نشان دهنده بی رحمی انسان است و شاید بتوان گفت که ربات ها در جوامع انسانی رفتاری بهتر از خود انسان داشته باشند.

 

وجود آزادانه ربات ها در جامعه در بازی

 

داستان بازی Detroit: Become Human بیشتر مانند سایبرپانک است. در میان انسان ها همه نوع امکاناتی وجود دارد اما اختلاف طبقاتی شدید وجود دارد. همین موضوع می تواند باعث ایجاد هرج و مرج در میان انسان ها شود و فقر و اعتیاد مهمترین عواملی هستند که می توانند هر انسانی را از کالبد خود خارج کنند.


داستان بازی Detroit: Become Human بازگو کننده واقعیت های جامعه انسانی است که توسط سه کاراکتر بیان می شود. هر یک از این کاراکترها دارای داستانی متفاوت هستند اما دارای نقطه نظرات مشترک که در بازی، داستان و پیشینه هر یک را مشاهده خواهید نمود.

 

جزئیات بازی

 

گیم پلی Detroit


در اینجا بیشتر قصد داریم بدانیم که در بازی چگونه می توان امتیاز جمع آوری نمود. با استفاده از امتیازهایی که جمع آوری کرده اید در پایان گیم می توانید از گالری موارد مختلفی را خریداری نمایید، موسیقی های بازی را دریافت کنید و یا اینکه ویدیوها و کلیپ های بیشتری را مشاهده نمایید. پس امتیازها و پوینت ها می توانند بسیار مهم باشند.


از نکات مهم دیگر در داستان بازی Detroit: Become Human این است که شما این بازی را ادامه می دهید تا زمانی که تمام شود. در واقع تمام افراد می توانند این بازی را به اتمام برسانند و چیزی تحت عنوان گیم اور شدن وجود ندارد. هر اتفاقی در بازی رخ دهد حاصل تصمیماتی ست که شما گرفته اید. تنها می توانید با توجه به تصمیمات خود در بازی پیش بروید و در پایان نتیجه آن را مشاهده نمایید.

 

گیم پلی بازی دترویت

 

ترکیب هوش مصنوعی و کنترلر بازی نیز بسیار جالب است. کارگردان در هنگام ساخت صحنه های اکشن نیز به صورت کامل همه چیز را محاسبه کرده حتی فاصله بین انگشتان روی دسته نیز محاسبه شده است. همان طور که گفته شد منظور از بررسی گیم پلی نحوه طراحی بازی بود نه صرفا نوع بازی و حرکاتی که در آن در جریان است. نکات منفی یا مثبت چندانی از بازی گفته نشد زیرا بیشتر بررسی بر روی قسمت هوش مصنوعی و داستان بازی Detroit: Become Human و طراحی آن بود. بدون شک هر بازی دارای نکات مثبت و منفی است که از دید کاربران پنهان نمی ماند.

 

ترکیب هوش مصنوعی و کنترلر بازی

 

در پایان داستان بازی Detroit: Become Human به گونه ای است که می تواند کاربران را در فکر فرو ببرد. خصوصا اینکه به زندگی واقعی انسان ها شباهت بسیاری دارد. نتیجه تصمیماتی که می گیریم در پایان بازی مشخص می شود و می تواند ما را شگفت زده نماید. ممکن است یک تصمیم کوچک حتی روند بازی را تغییر دهد و پایانی وحشتناک را برای ما داشته باشد.

 

 

اشتراک گذاری:
لینک کوتاه:
https://adreno.ir/b/31 file_copy

نظرات

insert_comment
نظری ارسال نشده است.